2010-01-03

Helgdagar

Så har nyårsdagarna förflutit. Det blev födelsedagsuppvaktning och lunch på restaurang på nyårsafton. Lilla Hjärtat fick följa med hem till farfar och farmor och sova över hos oss. Här sorterar hon farmors armband. Det roligaste armbandet består av magneter som fastnar i plåtburken.

Vid själva tolvslaget satt jag i sakristian i vår vackra träkyrka och räknade kollekten, medan klockorna dånade och fyrverkerierna sprakade mot den stjärnklara himlen. Folk stod samlade på kyrkbacken och drack glögg och pratade och skrattade.

På nyårsdagen klev jag upp tillsammans med Lilla Hjärtat, d v s halv sex, och så umgicks vi några timmar, innan hon sov sin förmiddagsslummer. Då passade jag på att baka kladdkaka tills hennes föräldrar skulle komma på fika.

Igår fyllde vi på kylskåpet och skafferiet och jag kunde inte låta bli att fotografera vintervägen. Har alltid kameran i väskan.
Vännen A från A-sund hälsade på och jag lagade den goda räkgrytan vi lärt oss av PO66. Är ganska trött på julmaten nu. Och så spelade vi Alfapet och jag vann! Stort! Här har Maken skrivit hur det går till.
En dag kvar av ledigheten!

1 kommentar:

epsilon sa...

Grattis till segern i Alfapet, man kan ana diskussionen. Den goda räkgrytan - kan du dela med dig av receptet för visst är man trött på julmat nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...