2010-01-09

Utanför husknuten

När jag slog upp mina melerade i morse spejade jag på termometern. Det var nära -28 grader Celcius ute och 17 inne. Huvva! Men det är så otroligt grannt ute. Jag tog en liten kort promenad för en liten stund sedan och då såg det ut så här.
Maken är förkyld, så vi har skjutit upp besöket hos L och U tills nästa lördagskväll. Vi jular av istället, plockar undan stjärnor, ljusstakar och juldukar. Men ljusslingan i den yviga spireabusken får sitta kvar ett tag till.
Längst uppe i toppen av en hög björk satt en fågel och sjöng i solen. Det var inget vårljud än så länge. Men om några veckor är det nog dags för mitt favoritljud. Klicka på länken och håll muspekaren över Sång i tabellen till höger och njut.

Imorgon hälsar jag på min lilla tant. Hennes värld är så begränsad och hon vet inte längre vilken veckodag det är. Men imorgon ska vi dricka kaffe och äta bullar som jag ska köpa med mig och så ska vi prata om hennes barn- och ungdomstid. För det har hon stenkoll på.

1 kommentar:

epsilon sa...

Åh. så vackert - både bilder och fågelsång. Härligt med vinter fast lita onödigt kallt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...