2010-02-14

Söndagspromenix

Hoppas att du har en skön Alla Hjärtans dag! Alldeles nyss tog vi en liten promenad i kvarteret för att njuta av sol och ljus. Det riktigt värmde och talgoxen filade på sitt vårljud.
Det ser ut att dröja innan vi kan plocka fram trädgårdsmöblerna som döljer sig under presseningen. Snön ligger i mjuka volanger på planket och från vårt branta tak kan det snart uppstå laviner. Då skulle inte jag vilja stå ivägen.
Ikväll ska jag medverka i något vi kallar Andrum, en stund av stillhet och reflexion. Kvällens tema är förstås Kärlek. Åsa och jag delar med oss av våra tankar och Kalle spelar kärleksfulla musikstycken. Kyrkan är upplyst endast av levande ljus och det är lugnt och kravlöst. Har du tid, lust och möjlighet att titta in, så är det kl 18.00.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det hade jag gärna gjort, om jag hade bott närmare!

Vilka vackra "snövolanger"!

ordverifikationen blir nobil ..

Maggan sa...

Elisabet: Så hjärtans glad jag hade blivit om du kommit in genom porten.
Kram!

epsilon sa...

Vackra bilder. Härlig årstid.

Maggan sa...

epsilon: Härligt med sol och snö och minus 10 max, som det var i söndags. Mycket hellre det än regn och grått. Skönt att läsa att det gick så bra hos "doktorn".

Unknown sa...

Jättefina bilder! och det säger jag trotts att jag är väldigt trött på snö nu! Kram

John

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...