2010-04-25

Vårstädning

Tittut!
Jag börjar repa mig så smått. Har den sista Kåvepenin-tabletten att svälja nu på förmiddagen. Nätterna är dock fortfarande jobbiga, sönderhostade som de är.

Igår städade vi grannar våra gemensamma uteytor. Det blev så snyggt i "parken" och garageplan blev renborstad. Ordföranden i vår samfällighet dukade fram kaffe och nybakade bullar på gräsmattan. Det smakade alldeles förträffligt och det var trevligt att stå där i solen och småprata en stund innan var och en drog sig tillbaka till sitt.
Idag ska vi fortsätta vårspaningen. Det blir den årliga, vårliga utflykten till Trystorps Ekängar, nu på jakt efter blåsippor. Och ikväll håller Åsa, Kalle och jag ett Andrum, en lugn stund i vår lilla träkyrka med musik och meditativa texter. Ikväll handlar det om Vägen till Livet.
Det ser ut att bli en riktigt skön söndag. Hoppas att du får det, du med!

3 kommentarer:

Smörblomman sa...

Vad härligt det låter med en andakt och vilket bra tema. Kan du inte säga till nästa gång du ska läsa texter så kanske jag kan komma. Kram/E

Anonym sa...

Go'kväll, kära Maggan! Inte var det min mening att skrämma dig. Vet du vad, jag skrämde mig själv, när jag fick se att det var förra årets almanack som jag satt och bläddrade i. Huvudet, jo, det är huvudet och åldern därtill. Men du har rätt på fredag firar vi Valborgsmäss och kungens födelsedag om vi har den preferensen.
Härliga vår, nu måste den har kommit!! 12 grader varmt, nu ikväll här på den annars så kyliga toppen. Det bådar gott, för optimist det är jag fortfarande.
Du har en härlig blogg. Jag riktigt fastnade på din sida, men nu stundar hundpromenad, den sista för idag, och sedan en liten TV-stund.
Ha de bra och må väl,hälsa så gott till Charles!

Birgitta

epsilon sa...

Vaf fint ni gör och vad roligt det är att jobba ihop med andra och fikat förstås.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...