2010-05-30

Fat blev burna på Fatburen


Tre mödrar på ett bräde: Farmor, Mamma och Mormor.

Mors dag! I år kom det inget tecknat kort med blommor och gratulationer. Det var länge sedan jag fick sådana kort. Nej i år fick jag ett kort meddelande av äldste sonen: Infinn er vid Landskyrkan 13.30 på söndag. Vad spännande!

Vi var alldeles för tidigt på plats, så vi strosade ner till hamnen och köpte varsin glass hos Go´Glass. Glassen görs i Hjortkvarn och den är väldigt god, kunde jag konstatera.

När rätt tid var inne träffade vi sönerna, sonhustru, hennes syster och deras föräldrar och så lilla Hjärtat, förstås.

Det bar av till Fatburen, en rätt ny restaurang på landet inredd i en gammal ladugård. Där bjuds det på mat tillredd av råvaror från närområdet och idag var det Mors Dags-buffé och smaskig tårta till efterrätt. Många hade kommit på samma idé som Joy, så köket hade full upp med att hinna fylla på uppläggningsfaten och diska undan faten. När jag var framme vid buffébordet var potatisgratängen och fisken slut, men jag lyckades komma över rostbiffen och lammsteken. Tårtan köade jag för i tjugo minuter men då hade kaffet tagit slut. Det ordnade upp sig till slut och alla blev mätta och belåtna. Jag skulle tro att personalen på Fatburen är alldels slut vid det här laget.

Här står tre Morsdagsfirare. Tack för att ni förgyllde vår dag!

3 kommentarer:

Ina sa...

Eeek! Det ser ut som om jag petar näsan på kortet ju..vilket jag faktiskt inte gör :D

Maggan sa...

Ina: Maken, din hulde svärfar, trollade bort ett finger, så nu ser det inte längre ut som om du petar dig i näsan!

epsilon sa...

Fatburen verkar ju vara ett trevligt ställe. tack för tipset. För oss blev det lugnare. Hos den lokala kinesen var trängseln måttlig.
Men hur som helst härligt att bli lite firad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...