2010-12-23

Fotriktigt?

Katten och jag ska be att få önska dig som tittat in en Riktigt God Jul! Det är dagen före dopparedagen och julefriden börjar sänka sig ner.

Vi har varit och hämtat Pe, yngste sonen, i La Stada och passade sedan på att plocka upp lite som fattades. Plocka upp och plocka upp... Det var långa bilköer för att ta sig ner på "affärsområdet". - Vi kan väl ta en vagn, sa vi, fast det skulle räcka med en korg. Jo, pyttsan. Det hamnade både det ena och andra i vagnen och notan slutade på 1600:-.
Maken har kokat och gjort iordning grisfötter och griljerat skinkan. Grisfötterna får han nog behålla för sig själv. Jag har städat och slagit in julklappar. A pro på fötter: Om ni inte skvallrar så ska Maken få ett fotbad från OBH Nordica. Jag tror inte han läser detta innan tomten kommer imorgon kväll. Jag hoppas på det, i alla fall!!

Innan det är dags för tomten i hemmets lugna vrå, så ska vi träffa Lilla Hjärtat, hennes föräldrar, morföräldrar och moster. Vi har det som ny julaftonstradition att samlas hemma hos Lilla Hjärtat och hålla knytkalas.

Innan jag slutar för ikväll, så tycker jag att ni ska kika in på Mitt franska fönster och beundra brudparet.

God Jul!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt Skön och God Jul önskar jag dig och hela din familj. Klart det blir en underbar jul med en liten stumpa som försiktigt upptäcker vad jul är för något. Jag och min man kommer att fira julaftonen tillsammans med våra söner, men det blir på två håll. Vi håller just nu på att slå in de sista julklapparna...
Avundas dig kokta grisfötter, vi har inte ätit det sedan min mor gick bort. Här har du två som bara älskar just det, grisfötter...
Ha det gott!
En varm julkram
Birgitta

epsilon sa...

God Jul till dig och de dina. Visst är det härligt med traditioner, både nya och gamla.

Angelica sa...

Min pappa brukade göra sylta på grisfötter under den tidsperiod det bara var han och jag. Det fortsatte han med länge efter det och jag har alltid tyckt det var gott med en skvätt hemgjord vinäger till o mycket svartpeppar! Väcker minnen! Julkram

Unknown sa...

Hej,
Madstugan är fylld med föräldrar och 5 ungdomar, vi väntar på ytterligare en från Skåne idag om nu tåget går. Granen står 'på svalen' och tinar upp. Gröten är klar. Kocken har hållit på hela kvällen med köttbullar, jansson och skinkan....så gick 'en fas'..bra med ficklappa. En propp byttes...nu återstår att klä in julklapparna..vi ligger långt efter Dig men julafton är lång.
God Jul på Dig och Din familj
från Madstuga.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...