2011-05-08

En helg i maj

Sommaren kom tillbaka. I helgen är det riktigt skönt. Igår kväll, när vi åt vår kvällsmat på altanen, visade termometern 30 grader. Visserligen var den direkt i solen. När solen sedan försvann bakom husen, sjönk temperaturen rejält bara på några minuter.

När jag satt i trädgårdsstolen och läste kände jag mig plötsligt iakttagen. Jag lyfte blicken och fick syn på en praktfull skata i bästa smokingen. Morgon och kväll håller fåglarna konsert, det är bara att passa på att njuta.

Vi grannar i samfälligheten hade vår städdag igår. Det betyder att vi går man ur huse och krattar, räfsar, borstar, sopar våra gemensamma ytor. Sedan dricker vi kaffe och beundrar vårt verk.

Idag har jag tjänstgjort som kyrkvärd i vår fina träkyrka. Vi har grillat idag igen och ätit lunchen utomhus. Annars är det packning för vår färd söderöver som gäller.

Bara en arbetsdag kvar!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...