2011-05-15

Svindlande vackert

Idag har vi rört oss söderöver, först till en liten sömnig spansk stad. Vi vandrade i ålderdomliga gränder och beundrade de slitna fasaderna. Lunch åt vi på en terass, med utsikt över en flod och en gammal bro. Vi var nästan ensamma till en början, men sedan strömmade spanska familjer till. Av klädseln att döma firade man nyblivna konfirmander.





Nästa anhalt blev en ort uppe de spanska Pyrenéerna. Man kunde tro att man befann sig i Österrike bland artonhundratalshotell och tyrolervillor. De gröna ängarna med orkidéer och den vidunderliga utsikten förstärkte intrycket.



"On a clear day you can see forever" - idag kunde man se havet från passet mellan Spanien och Frankrike. Här står jag och håller i mig på 1513 m höjd.



Dagens tur kommer nog stanna länge i mitt minne.

4 kommentarer:

Fia sa...

Hej hej, även om du inte hunnit kika i paketet så tänkte jag passa på att nämna att det är jag som är din bokvän! Hejsan svejsan! Hoppas du har någon som kan ta in din post så den inte studsar iväg igen från posten! :)

Anonym sa...

Hej! Fina bilder och trevlig berättelse. Ha en fin dag nu !

Smörblomman sa...

Vilken underbar gammal dörr! Jag ser att du har en dragning åt det hållet också :-). Kram/E

Musikanta sa...

Jag hade nog dött av oro om jag hade haft barn och varit tvungen att bo i den byn. Känner tom. ilningar i benen bara av att TITTA på din bild av byn...
Vilka fantastiska bilder!
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...