2011-07-05

Hjärta och smärta

Hjärtat ovan låg och väntade på mig igår kväll när vi kom hem efter sjukhusbesöket. Det var från systerson och flickvän som tittat in när vi var borta. Visst är det vackert, hjärtat!

Måndag = besök på akuten. Det börjar bli en vana det där att besöka akuten på måndagar. Nej, skämt åsido: Efter stränga uppmaningar av Make och Syster så ringde jag Vårdcentralen för att få råd. Pillerna från förra akutbesöket var slut och smärtan var kvar. Syster på Vårdcentralen tyckte att jag skulle vända mig till Kirurgavdelningen på Sjukhuset för att slippa dra in ytterligare en doktor och förresten hade de inga tider. Så jag ringde till Sjukhuset och bad att få bli kopplad till Kirurgavdelningen. Javisst, svarade växeltelefonisten, och så fick jag lyssna till en röst förkunnade att de hade telefontid mellan kl 07.45 och 09.00. Klockan var 10.00. Snopet. Varför kopplade hon mig överhuvud taget?

Nu ilsknade Maken till och ringde Sjukhuset igen och lyckades på något sätt övertyga telefonisten att jag behövde prata med Någon på Kirurgen. Denna Någon lovade att försöka få en läkare att ringa mig och det gjorde han också efter några timmar. Åk till akuten, tyckte han. Och så kom det sig att jag hamnade där denna måndag också. Men fortfarande har vi inte kommit närmare orsaken till den ihållande smärtan.


Titta vilket fint kort som min kära svärdotter har tillverkat åt mig! Med hälsningar från henne, Lilla Hjärtat och Joy. Ska inte det få mig att friskna till, så vet jag inte!

9 kommentarer:

Angelica sa...

Hej vännen! Tänker på dig och hur du mår! Var rädd om dig! Kram A

mossfolk sa...

Usch, jag hade alldeles missat att du blivit så dålig. Hoppas att kallelesen till röntgen kommer snart och att de hittar något lättåtgärdat. Är liksom inte lika lätt att ta tillvara på livets goda när hälsan överger.

Miss Jones sa...

Hallå vännen! Usch och fy, det låter inge ba. Tänker på dig och hoppas att smärtan ger sig och att det hittar orsaken. Sköt om dig! Massor med kramar

Maggan sa...

Angelica: Tack för hälsningen, Kram

mossfolk: Nej, det är ju så. Mina sinnen trubbas av och jag kan inte uppleva sommaren så som jag skulle vilja.

Miss Jones: Tack för omtanken. Kram

Anonym sa...

Hoppas du får hjälp Maggan. Har själv ingen bra erfarenhet av akuten i Karlskoga, har tillbringat åtskilliga timmar där ett par gånger denna vår och försommar. Absolut ingenting har hänt vid dessa besök. Krya på dig!
Kram/ Ingalill

epsilon sa...

Men Maggan, så där ska du väl inte behöva ha det. Det måtte väl finnas akuttider på röntgen. Hoppas att du får komma in snart.

Lisan sa...

Vad jobbigt att drabbas av smärta när det är sommar och du har semester! Sitta på akuten är inge' kul. Hoppas man hittar orsaken att du har ont och att du får hjälp inom rimlig tid. Känner med dig och skickar en stor bättringskram till dig!

Maggan sa...

Ingalill, epsilon, Lisan: Tack för era hälsningar. Jag har fått en tid för röntgen på måndag, så den hoppas jag mycket på!

Anonym sa...

Det lilla hjärtat tycker jag var sött. Ha en fin dag nu !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...