2011-08-14

Firandet fortsätter...

Gårdagen blev en skön och solig dag. Inledningsvis blev det en del hemsysslor, men efter lunch hämtade jag mina väninnor i det s k "Lunchgänget" för en tur till Sockenstugan. Där blev jag firad i efterskott för min jämna födelsedag, 60 år i juni. Vi har varit krassliga, alla tre, i sommar och inte kunnat få ihop en gemensam träff förrän nu.

Musikanta: Det är jag, Maggan, i den rosa tröjan.
Vi åt våfflor och pratade och stannade länge i den sköna miljön. Det är så fridfullt på platsen där Antonitermunkarna en gång för länge sedan hade sin verksamhet.

Sedan tog vi en sväng in i Tiveden. Åkte turistvägen längs den vackra, glittrande sjön Unden och in i den söta byn Sannerud.
I M:s trädgård prunkar dahliorna så här års. Dessa här ovan är hennes favoriter och jag håller med om att de är underbara. Eller hur? Bilden påminner om bokmärken som jag sparade på när jag var liten. Förresten så köpte jag en karta så sent som i veckan på en museishop på Gotland. Så barnslig är jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! jag ser att ni firar och har det trevligt. Det gläder mig. ha en fin dag nu !

Musikanta sa...

Roligt att se foto på dig! Skojigt att du nämnde Sannerud - vi har en pensionerad kyrkoherde som heter det i Norrköping. Så nu vet jag varifrån han kommer - visste inte att det fanns en by med det namnet.

Jag får gratulera så mycket i efterskott - jag firade inte alls min 60-årsdag så jag tog igen det när jag fyllde 70, också i juni.
Kramar!

epsilon sa...

Visst är det roligt att fira födelsedagar. Kan aldrig bli för mycket.

PO66 sa...

Vad fin du är i den rosa färgen!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...