2011-08-18

Lejon och lingon

En arbetsvecka har snart gått. Det har varit roligt att återse arbetskamraterna. I onsdags firade vi tre födelsedagsbarn, tre av sju på avdelningen hade fyllt år inom loppet av några dagar. Här trängs "lejonen", ska jag säga!

Ett nytt litet "lejon" såg dagens ljus i måndags och PO66 blev stolt farmor. Vi gläds med er!

Vädret har ju verkligen växlat, ömsom höstrusk och ösregn och ömsom mild sensommarsol. En kväll tog vännen Ch och jag en promenad bland ljungen och lingonen och ikväll passade Maken och jag på att njuta av en skogspromenad. Mitt byte blev mest vitmossa till adventsstaken och foton, medan Maken plockade diverse svampar. Det blev sedan kantarellochbaconpytt till crêpesen.

Önskar eder en God Natt!

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Oh ja, det är nu man behöver tänka på adventsstaken. När det blir tider brukar snön ligga redan...tack för tipset!

Karin

epsilon sa...

Oj ,nu kan jag inte låta bli att fortsätta där Gunnar Odencrants slutade, för jag tror inte att det var vitmossa du tog utan mer troligt renlav som man brukar ha i adventsstaken. Vitmossa är konstigt nog grön. Detta var en av Odens käpphastar och jag märker ju på mig själv att jag har både pekpinne och rödpenna kvar i sinnet.
Lingon, fin bild, och svamp verkar det ju vara gott om men blåbär blev det inte många detta år.

Maggan sa...

Karin: Ja, jag brukar plocka lite renlav varje höst i samband med svampplocket.

epsilon: Jag kände på mig att det där med vitmossa var fel! Tack för hjälpen. Vet du att jag nästan var släkt med Gunnar? Han var kusin med min morfars tredje hustru. Hon var också lärare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...