2012-04-22

Nyupptäckt bildskatt

 
Maken har scannat in en massa negativ, fotografier som min pappa Olle tagit. Åh, så roligt att få se dessa bilder. Vissa har jag aldrig sett, vissa ser jag igen. Dessa två har jag aldrig sett förut.

Ovan står jag i röd overall utanför vår villa. Det är i början av sextiotalet. Lägg märke till stolen! Stommen var svart och "plastrepen" var gula.
Här är ett foto på mamma Barbro och mig i hemmet på Skogsvägen. Eftermiddagssolen lyser in i vrån, där pappas luta och radion har hedersplatser. Vi ser ut att ha det mysigt, mamma och jag.

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Riktiga pärlor! Jättefina, talande bilder och stolen den känns igen:)

Karin

PO66 sa...

Vilken fin bild på dig och din mamma! Och stolen, vem hade inte en sådan på den tiden. Riktig nostalgikänsla. Vad roligt det måste kännas att hitta sådana bilder från sin barndom.
Kram

epsilon sa...

Härligt med gamla bilder, så fina. Och stolen den är ju jättemodern, de hade två på Linne och lump för ett tag sen och de var ganska dyra.

Maggan sa...

Karin, PO66 och epsilon: Jasså, ni kände igen stolen, alla tre! Ja, även inredningsmodet är ju 50- 60-tal, speciellt hos ungdomarna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...