2012-06-12

Dagar i juni

 Bara lite kort innan jag hoppar in i duschen och sedan skyndar till jobbet:

Lilla Hjärtat har varit hos oss i helgen. Här blir jag dekorerad med medaljer. Hon hängde på mig fyra och själv tog hon tio. Det är medaljer jag förvärvat via Vårruset och Tjejvättern och som numer ligger i nedersta byrålådan och väntar på att Lilla Hjärtat ska komma och plocka med dem.
 Lilla Hjärtat är bara tre och ett halvt år, men ändå har hon ett fantastiskt ordförråd. På lördagen vankades det falukorv till lunch. Hon tiggde till sig en bit kall korv och suckade vällustigt: - Oh, utsökt!!

Igår hade vi lunch och avdelningsmöte i Guds fria natur. Runt om tornade ovädersmolnen upp sig, men vi hade tur och klarade oss från regn. Det var nog för att Ärtan T hade tagit med sitt paraply.

Nej, nu är det hög tid att sätta igång med en ny arbetsdag! Idag tänker jag på Musikanta, som ska opereras.  Varma hälsningar till dig.

2 kommentarer:

epsilon sa...

Vilken härlig liten tös.

Lotta sa...

Ja tiden går så fort.
3½ år och redan medaljutdelare.
Jag slängde alla mina medaljer för ett par veckor sen så jag får väl ta fram hundarnas rosetter så att de kan leka med dem istället. Bra tips!
Vi skal ha barnbarn här i helgen för föräldrarna skall på baluns.
Hoppas att det går bra. Om vädret tillåter tar vi en tur till Nordens Ark med dem.
Hälsa!
Ha det gott Kramizzzzz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...