2012-07-25

Moster på besök

Så har jag börjat jobba igen. I måndags gjorde det rakt ingenting. Det var rena, rama höstvädret. Jag var ensam på avdelningen, det var kallt och ensligt.

Redan på tisdagen tog jag ledigt för då kom min moster och kusin åkandes. Åh, vad det var roligt att ses igen! Det blir inte så ofta som vi ses öga mot öga, men vi har mailkontakt istället. Jag är stolt över min 91-åriga moster som mailar, trots synproblem. Hon har aldrig varit rädd för någonting. Min kusin brås på sin mor. De är självständiga, trygga och starka kvinnor, med massor med humor och livsglädje.

Efter blåbärspajsfrosseri vid köksbordet och en massa nyhetsuppdateringar drog vi iväg till klosterområdet vid Bodarne. Bättre guide än Maken kan man inte ha. Sedan raskade vi av Laxå centralort också, innan det blev dags för en lång, härlig kväll med middag i flera timmar.

Idag, onsdag, har det varit en ny arbetsdag på jobbet. När våra gäster åkt i morse, kom rörmokaren och stängde av vattnet till köket. Diskmaskinen är utställd i hallen och nu diskar vi i grovköket. Det får bli lite provisoriskt i några veckor, men så är det ju när man byter kök. Skulle jag tro.

3 kommentarer:

Angelica sa...

Härlig start på jobbveckan! Lagom med jobb o ledighet! Skulle vilja vara ledig för gott o bara göra det jag ar lust till! Kram så ses vi!:)

Maggan sa...

Angelica: Njut av din ledighet, som jag vet att du gör. Kram på dig!

Musikanta sa...

Jag kommer inte ens ihåg att jag diskade i grovköket när vi gjorde om köket för några år sedan. Men det måste jag ju ha gjort. Tiden går så fort och man glömmer alla problem man hade när det nya fina köket är färdigt!

Jag har också en gammal moster som ska fylla 100 i december. Hon ser dåligt men övar piano varje dag ändå och går ut och går en sväng runt huset. Hon håller reda på alla barn och barnbarnsbarn, även mina barn och barnbarn!
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...