2012-08-25

Early bird

Jag vaknar tidigt nu för tiden. Ett tecken på att jag börjar bli gammal? Kommer ihåg att pappa också vaknade tidigt på äldre dar.

Igår, vid lunch, ringde Maken. Han var färdigbehandlad på lasarettet och jag kunde åka och hämta honom. Så skönt!

Jag lagade en god auberginegratäng till oss som vi tog ett rött vin till. Vi måste ju fira hemkomsten!

Trädgården prunkar fortfarande. Rosor, stockrosor, gladioulus och kaprifolen har nya blommor. Vindruvorna mognar så sakta mot söderväggen.

Nu väntar en helg med besök av Pe och med liten tur till marknaden i Sannerud.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Om man behöver lite sömn och vaknar tidigt när man blir äldre, måste jag fortfarande vara ganska ung! Sover gärna nio timmar i sträck och till klockan halv nio på morgonen om jag inte ställer väckarklockan :-)
Kramar!

Lotta sa...

Men Maggan då har Charles fått en tia.Jag förstår att timmen var lång på tåget.
Det är ju inte konstigt om medicinen gjorde sitt. Ta bort blodförtunnande i en vecka när man har den för att inte få stroke.Fast tror du att det kan komma så fort?
Det är klart att det inte går att operera när man har sån medicin Jag skulle tro att det funkar ungefär som om man har blödarsjuka.
Fy jag tänker på er Detta var inte kul Visst var det skönt att han fick klart köket men du tror inte att han har stressat?
Köket blev super.Hälsa honom det.
Hoppas han mår bra nu.
Min kompis har haft ett par tior Hon funkar jättebra.Jag märker inget.
Hon tycker att minnet är lite sämre.
Ha det gott i gott Kramizzzz på er båda.
Tusen tack för din hälsning hos mig jag blev jätteglad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...