2012-09-30

Ingen vanlig höst

I år är hösten inte som vanligt. Så här dags brukar jag vara med min kompis Ch på bokmässa i Göteborg och framför allt bo på vackra Styrsö. Men eftersom avdelningen håller på att lösas upp och eftersom min härliga Chef slutar nu, så hade vi en avslutningsfest i fredags. Det blev verkligen "sista natten med gänget." Ovan står vi i hallen och ska just ge oss iväg till "festplatsen" där ytterligare en kollega väntade.
Vi åt och drack gott förstås, pratade och skrattade. Och kanske grät en liten tår. Ärtan T och jag blev avtackade som pensionärer med blommor, silverljusstakar och den fina boken om ESABs verkstadsskola. Chefen ville passa på att göra det medan hon var kvar. Annars har vi några veckor kvar innan vi slutar.
Och tänk! Jag gick inte och la mig förrän klockan 3! Det har nog inte hänt på mången god dag.
Lördagsmorgonen blev ändå inte alltför sen. Jag blev hemskjutsad med allt mitt pick och pack. På eftermiddagen när regnet upphört och solen tittade fram igen, åkte Maken och jag ut med våra kameror och förevigade Hösten. Ovan är några bilder från min kamera.

PS: Klicka på bilderna så blir de större.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så fint du beskriver er avskedsfest. Känns säkert både vemodigt men också glatt

ha en fin söndag!

Maggan sa...

Ja, Karin, så var det. Det blir ett fint minne, ett gott avslut.

Ha en skön söndag du också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...