2013-03-01

Kan inte låta bli!

Klockan är strax efter åtta och jag går fortfarande omkring i min röda morgonrock. Blink, blink!

Efter min "fobiträning" igår, än så länge handlar det bara om intervjuer, så slank jag in på Akademibokhandeln tvärs över gatan för att se om det fanns något trevligt på bokrean. Ja, jag vet! Jag ska inte köpa fler böcker! Hela huset bågnar redan av olästa och lästa böcker. Men det är väl som med kakor för mig. Jag kan bara inte låta bli!

Jag försvarar mig med att jag köpte en bok till Lilla Hjärtat också, ett häfte fullt med fina pappersdockor som man kan trycka ut. Sedan så blev det tre böcker till mig själv: Stål av Silvia Avallone, En nypa salt av Maria Goodin och Snöängel av Anna-Karin Palm.

Sedan satte jag mig på caféer bredvid med utsikt över Våghustorget och drack en Chai Latte och åt en kanelbulle.

Dagen avslutades med FN-cirkeln, där vi läser om Västra Papua nu.

Ha en riktigt fin första mars!

6 kommentarer:

epsilon sa...

Tänk så svårt det är att låta bli fast man vet hur det ser ut i bokhyllorna.
Bockarna Bruse, Knacka på! och Vems mormor är mina senaste bokinköp.
Stål har ju fått fina recensioner - kan den vara något för vår läsecirkel tro?

PO66 sa...

Snöängel - tyckte jättemycket om den. Avundas er bokrean, så härligt att gå och bläddra i böcker, hitta nya författare och att ha beslutsångest inför vilken bok man skall börja läsa.

PO66 sa...

Kom på att jag just läst Stål också, det med blandade känslor mest beroende på sättet hur kvinnor och flickor behandlas.

Musikanta sa...

I år är det första gången jag har bestämt mig för att inte sätta min fot på bokrean. Jag är med i en bokcirkel i bokhandeln och där finns precis lagom med böcker att läsa förutom dem som jag lånar på biblioteket.
Vårt hus bågnar av böcker så jag behöver istället rensa ut några hundra, vilket aldrig blir gjort. Jag har dessutom en hel hylla full med barnböcker så inte ens den ursäkten har jag att gå på bokrean.
Bra böcker du fick tag i, i alla fall!
Kram

Maggan sa...

epsilon, PO66, Musikanta: Oj, så roligt att snabbt få era kommentarer! "That made my day"
Kram till er alla tre!

Maggan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...