2013-03-27

Livlig tisdag

Vilken tisdag det blev! Först en stund på gamla jobbet för att ge lite tips och råd inför en kommande stormässa, en mässa som jag har erfarenhet av sedan 1985!

Sedan klev jag in i Röda Korsets butik Kupan för att göra mina timmar där. Hela affären var fylld med glada kunder som åt våfflor för glatta livet. Vi firade att butiken funnits i 15 år i år och bjöd därför på kaffe och våfflor. Det låg som ett härligt stekos över oss alla.  Dessutom var det halva priset på kläder och skor. Vad sägs om ett par söta barnskor för 8 kr eller jeans för 10 kr, en fin fodrad vinterjacka för 40 kr. Oj vad det plingade i kassaapparaten hela eftermiddagen. Jag var precis slut när jag knäade hemåt.

Idag blir det träning i dubbel bemärkelse, först fysisk och sedan psykisk.

Dagens sjal


Dagens sjal är en färgsprakande röd sjal med häftigt mönster och silkesmjuka fransar. Den förärades jag av gänget på bilden. Det var våra trevliga och duktiga säljare från Portugal som var på besök i Sverige och Finland år 1995. Jag följde med dem på en tur och hade mycket roligt de dagarna.



Här sitter gänget framför Gripsholms slott. Det är jag som är tjejen i rött.

3 kommentarer:

Musikanta sa...

Bara du och en tjej till i grabbgänget - förstår att du hade det trevligt! Härligt att bli bjuden på våfflor på RK!
Kram!

epsilon sa...

Vilken vacker sjal. Passar ditt härligt aktiva liv. Glad påsk!

Maggan sa...

Musikanta: Jo du, vi kände oss omsvärmade!

epsilon: Sjalen skulle nog passa att ha på sig till Blåkulla, får se om jag tar den.

Glad Påsk till er båda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...