2013-05-04

Stannar helst på marken

Nu blir det lugnt och stillsamt ett tag på den här bloggen. Jag drar nämligen till Malmö med min barndomsvän K och en ny bekant för mig, I.

Det var sommaren 2008 som jag senast besökte Malmö, då tillsammans med lilla lillasyster L. Det ska bli roligt att återse staden, men jag är helt säker på att jag bara kommer att titta på Turning Torso från utsidan, precis som förra gången. Nog för att jag höjdtränat på Svampen i Örebro, men jag känner ingen längtan att åka upp i detta torn. Hotellet vi ska bo på har visserligen 20 våningar, så jag kanske hamnar högt ändå.

Jag tittar in i nästa vecka igen. Tills dess: Må gott i vårsolens glans!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Njae inte är denna byggnad vacker inte det tycker inte jag. Ha det bra !

epsilon sa...

Säkert en fantastisk utsikt från toppen - bara hissen funkar.
Ha en bra resa!

Anonym sa...

Du kan nog inte komma upp i Turning Torso om du inte personligen känner någon som bor där. Har försökt ska du veta eftersom jag älskar utmaningen att komma så högt som möjligt. Annars hade det varit en bra övning på flera sätt. Kram från Terttu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...