2013-06-29

Det bor en liten Ernst i mig med ...

Fredagen blev något av en trädgårdsdag.

Då kom den vackra gula buskrosen i jorden, den som ska påminna oss om vår fyrtioåriga bröllopsdag. Jag myllade med ny jord och rosgödsel, så jag hoppas den ska trivas och utvecklas hos oss.

Tomatplantorna från kompisen L fick bo i varsin svart hink. Sammaledes gjorde jag med potatis som fått långa groddar i potatiskrukan i köket. Jag myllade ner några stycken i varje hink och hoppas att de tar sig och att vi kan få lite potäter innan hösten.

Slutligen grävde vi undan delar av ogräslandet och skapade en mullbänk med två pallkragar och ny jord. Här placerades gräslök, citrontimjan, persilja, oregano, dragon och citronmeliss. Trötta och nöjda kunde vi dra oss inåt för kvällen.

5 kommentarer:

Angelica sa...

Visst är det väl härligt att Ernst ändå inspirera så mkt! Fint blev det! :)

Maggan sa...

Angelica: Han sätter ändå vissa spår, den gode Ernst.

epsilon sa...

Jag gillar också Ernst, han ger ju intrycket av att man faktiskt kan prova på nästan vad som helst med rätt lyckat resultat. Och din odling ser ju fin ut.

b_lenalindgren@gmail sa...

Va fint det ser ut, Maggan!
Pallkragar är nog jättebra att odla i. Kram/ Lillasyster L

b_lenalindgren@gmail sa...

Va fint det ser ut, Maggan!
Pallkragar är nog jättebra att odla i. Kram/ Lillasyster L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...