2014-06-30

Byta skepnad

Violas sommarutstyr

Vem kunde ana för ett år sedan att jag likt Stålmannen skulle hoppa in i en hytt och i ett huj byta skepnad. I lördags hände det igen: Maggan förvandlades till tant Viola på Villagatan, nu i sin sommarutstyrsel, eller outfit som ungdomarna säger idag. Virkad sommarkalott inköpt på Röda Korset  för 30 riksdaler och kofta och blommig kjol inköpta på damkonfektionsaffär i Nora.

Rosa och jag ämnade oss till Fezten, ett kalas för stora och små på vår lilla ort. Tyvärr var vädrets makter inte nådiga. Vi stod ut i tre timmar under vårt lilla partytält, insvepta i plädar och hållandes våra kalla tassar runt kaffekopparna. Resultatet blev blev 0 sålda böcker, men ett antal trevliga samtal. Bland annat med en rar journalistpraktikant så vi hamnade i bladet dagen därpå.

Violas vinterlook


Hemma igen var det ett långt varmt bad som gällde.

För övrigt har helgen bjudit på lyxmiddag tillagad av Em med assistans av Pe. Tänk så himla härligt att kunna sjunka ner i soffan medans duktiga kockar rumsterar om i ens eget kök. Allt hade de tänkt på, alla ingredienser hade de köpt med sig. Gissa om jag njöt, både av situationen och av den superläckra maten! Tack mästarkockan och assistenten för överraskningsmiddagen!

När jag började skriva detta inlägg stod räknaren på 44444 besök sedan jag började med denna blogg. Magiskt?

2 kommentarer:

Emma sa...

Blir så "bölig" när du skriver så. Fina människa! Vi ville ge tillbaka lite av det vi fått av er! :-)

Kraaam

Musikanta sa...

Tjusig donna i lila mössa!
Igår, när vi hade varit på rundtur med stor båt i skärgården och jag hade stått ute på däcket och fotat nästan hela tiden, fick jag ta på mig termobyxorna när jag kom hem eftersom jag var helt kylslagen.
Varmt bad hade också varit skönt.
Kram från Ingrid som nästan alltid har en mästerkock i köket.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...