2014-06-07

Flamma stolt


Solen lyser in genom fönstret. Smäktande dragspelstoner ljuder från bottenvåningen. Det är Maken som drar en vals. Och här sitter jag och vill förmedla några intryck från gårdagen till er.

Sveriges Nationaldag firade vi i det svenskaste av svenska miljöer, i Dammtorp i nationalparken Tiveden. Maken är med i ett gubbgäng, Tivedspôjkera, där han spelar gitarr. Halva gänget hade förhinder igår, men det lät rackarns så bra om de som var kvar. De fick sitta på en liten scen och spela. Jag blev indragen i kören så jag befann mig hastigt och lustigt sjungande Flamma stolt och Den blomstertid nu kommer. Sedan blev det dikter, hurrarop och rulltårtsbakelseätning.


Nachspiel blev det hemma hos Rosa och hennes man på deras härliga sommarställe. Å, så hemtrevligt och mysigt. Men de hade en orm i paradiset, en av plast som skulle skrämma bort fåglarna från glasverandan.

Glad Pingst på er!

5 kommentarer:

Musikanta sa...

Det är klart att de ska vara dragspel på nationaldagen. Flamma stolt trodde jag inte någon kunde numera. Bra att den fick vara med!

Ser mysigt ut hemma hos Rosa.
Önskar dig också en glad pingst!

Kram från Ingrid som åker iväg till Öland på målarkurs en vecka i morgon. Inget bloggande således på en tid.

Emma sa...

Ser fram emot att ev. få höra någon ton från Charlie till midsommar ;-)

Ha det så gott!

epsilon sa...

Vilket härligt firande!

epsilon sa...

Vilket härligt firande!

Bloggblad sa...

Flamma stolt... Den älskade jag när jag gick i tredje klass, så den sjöng jag när vi hade uppsjungning för musikläraren (kantorn) för att få betyg till jul i trean. Att det var till jul vet jag säkert, för jag gick bara i den klassen mellan november och december i trean.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...