2014-07-23

Kaffe med dopp


Högt upp på en kulle med milsvid utsikt ligger min kompis Ch:s barndomshem. Ärtan T och jag susade dit igår eftermiddag för att hälsa på.

Det har hänt massor sedan sist jag var där i idyllen. Huset håller på att få ett rejält ansiktslyft med snygg ny entré och vacker fasad. Ett nytt gosedjur i den stora snälla hunden har kommit till, men den stora förändringen är allt Lille Lu. Vilken liten goding! Ärtan T och jag blev alldeles bortkollrade av hans charm. Inte undra på att mormor Ch är stolt.

Där satt vi under de dignande bigarråträden och lät oss väl smaka av Ch:s goda hallontårta. I horisonten tornade åskmolnen upp sig, men de orkade aldrig fram till oss.

Vi hade en jätteskön eftermiddag tillsammans. Väl hemma igen plingade det snart till i telefonen: Nu är vi i spat!

 Ärtan T befann sig redan i sitt rätta element tillsammans med sin Bo. En perfekt avslutning på en perfekt eftermiddag.

Idag hoppas jag själv på att få hamna i spat tillsammans med Lilla Hjärtat. Det verkar bli en ny, het sommardag.


1 kommentar:

Musikanta sa...

Underbar liten kille. Inte undra på att han charmar alla. Förstår att du längtar efter ditt lilla hjärtan. Jag har ju tre på en gång när de kommer - önskar ibland att jag kunde ha en i taget...
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...