2014-12-17

En vecka kvar


Det är precis en vecka kvar till jul. Hyacintdoften blandar sig med doften från julbaket. Precis som jag gör på vårkanten, letar tecken på att det våras, så bockar jag av tecknen på att det julas. Saffransbrödet, adventsljusen, hyacinterna, julkortsskrivandet, vörtbrödsbaket ...

Igår avåts det andra julbordet för i år, det var ESAB Seniorerna som hade sin sedvanliga julmiddag. Eftersom jag är med i styrelsen och tillika festkommittén var det mycket att styra med.


De nära 70 gästerna fick både utsökt god mat och intressanta föredrag sig till livs. Dessutom regnade det vinster över de närvarande. Tror att de flesta gick hem mycket nöjda och belåtna med kvällen.

Glad onsdag, önskas er!

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Fantastiskt buffébord - det är klart att det blev succé!
Har också skrivit mina julkort färdigt. Ovanligt tidigt, jag brukar alltid vara ute i sista stund. Men nu åker jag iväg till Stockholm tills på måndag och då var det ingen pardon om korten skulle komma fram till jul.
Kram från Ingrid

epsilon sa...

P var i Gbg tyvärr annars hade vi nog varit med. Han är ju senior numera. Hade varit intressant att höra om om Esabs historia. Vore det något för Föreläsningsföreningen.
Lägger på julkorten idag och hoppas att de kommer fram i tid. God Jul!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...