2014-12-26

Juldagsutflykt


Vad är det för fenomen där på himlen? Det är något bekant över det! Men visst ja, det är ju solen!


Vi tog en paus från julpusslet (tigermamma med två ungar i djungel) och begav oss ut till Fyrnäset, ett favorittillhåll under alla årstider. Isen hade precis lagt sig och när Joy snärtade iväg en sten över isskorpan, åstadkoms ett lustigt vinande ljud. En korp flög flaxande och ropande över öarna. Furorna lutade sig över strandkanten. De lutar sig djupare och djupare för varje år som går.

Det var här på Fyrnäset vi fick meddelandet att vattnet gått när Lilla Hjärtat var på väg ut i världen för sex år sedan. Maken och jag hade precis gjort upp en liten eld och skulle grilla korv. Här har vi badat om somrarna och här har vi haft utflykter om vintrarna.

Jag har drabbats av en jobbig hosta. Det river och sliter djupt nere i bröstet. Ibland känns det som om jag måste vända ut och in på mig för att få luft. Får hoppas att det går över snart. Har ingen som helst lust att vara sjuk!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag såg också det där fenomenet idag.

b_lenalindgren@gmail sa...

Vilka härliga vinterbilder! Usch, stackars dig! Hoppas att hostan går över snart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...