2014-12-31

Som en gammal Austin med startproblem

Hej där!

Jag tittar in lite snabbt för att önska ett riktigt Gott Nytt År!


Så här ser det ut hos oss. Champagneglasen står och väntar på påfyllnad. Vi har firat Joy som fyller 40 år idag, ätit en massa goda skaldjur, spelat TP, druckit kaffe och ätit tårta.

Joy öppnar paket.
Em äter fröknäcke och dricker gott sött vin från Banyuls.
Min hosta har varit envis. Jag låter som en gammal Austin med startproblem. Idag är det bättre än igår, då jag fann för gott att uppsöka Vårdcentralen. Maken och jag var ute "på stan" och handlade och jag fick sådana attacker att jag nästan tuppade av. Min mamma sa alltid att man skulle vara hel och ren inunder när man gick ut, för man vet aldrig om det händer något så att man behöver uppsöka läkare. Jag hade visserligen rena jeans under kappan, men de är ack så trasiga. Det är mina sköna älsklingsjeans som jag inte näns slänga. Jag skämdes lite när jag fick hänga av mig, men jag tröstar mig med att sjuksyrrorna och doktorn kanske trodde att jag var jättemodern.

Nu fick jag andas några gånger med syrgas och så fick doktorn lyssna på lungorna. Hon ordinerade hostmedicin, ingen penicillin denna gången,

Hur som helst: Ha nu ett riktigt Gott 2015!!

önskar

Maggan


6 kommentarer:

Musikanta sa...

Det ser ut att ha varit en fin och trevlig nyårsafton med många godsaker för dig och de dina! Hoppas din hosta går över - svårt att gå från hemmet på något evenemang när man hostar så.

Jag har ju fått penicillin för bihåleinflammation och lunginflammation så jag börjar känna mig bättre för varje dag. Ser fram emot den dag då jag får tillbaka lukten - OM den någonsin kommer tillbaka? Inte kul att bara äta mat som man endast kan skilja åt genom konsistensen!
Kram och god fortsättning på det nya året 2015 önskar Ingrid.

Steel City Anna sa...

Gott nytt åt och krya på dej! Kan det möjligen vara du som skickat in en liten julberättelse till Hemmets Journal tro? :)

Maggan sa...

Ingrid: Hoppas att du snart får njuta av mat med alla sinnen. Kram

Anna: Jo, det stämmer. Det är jag som är"skyldig". Kram

Steel City Anna sa...

Vad kul! Det var en fin berättelse.

Andra året i Hjo sa...

Hoppas på snar bättring!
Rent inunder kan allt vara bra att ha även om man vet vad som händer.
God fortsättning på det nya året!

Maggan sa...

AåiH: God fortsättning till dig och Hjo-Hjo, också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...