2015-06-13

Joyful, joyful


Detta är Hajstorp dit man kan åka per båt, cykel eller bil. Det ligger vid Göta Kanal alldeles i närheten av Sjötorp där kanalen mynnar ut i Vänern.


Slussen vid Hajtorp

Idag svävade dragspelsmusik ut över det gröna vattnet. Det hade nämligen dragit ihop sig till dragspelsstämma och då var Maken och jag på plats.

Allspel

I den stora ladan bjöds det på underhållning från scenen. Som introduktion spelade  alla som ville några låtar tillsammans. Långt till vänster med en spotlight lysande på sitt huvud sitter Tivedspôjken Jonny och spelar.

Buskspel
I små klungor satt folk och jammade tillsammans, klungor som blev större och större. Jag hamnade tillsammans med de här två damerna på bilden ovan. Vi sjöng bl a Tunna skivor och I den gamla kastanjeallén för full hals.


Nu när vi kommit hem har jag uppdaterat mig och tittat på vad som tilldragit sig i Slottskyrkan idag. Häftig utgångsmarsch måste jag säga. Joyful, joyful!! För fem år sedan sjöng jag själv där tillsammans med kyrkokören.

Ramundeboda kyrkokör sjöng i Slottskyrkan den 21 maj 2006.

4 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Tunna skivor med Siw Malmkvist, det är grejer det. Men på dragspel...

Maggan sa...

Jo jo! Det svängde verkligen om Tunna skivor igår!

Bloggblad sa...

Samma präst och kantor som när vi sjöng där!
F.ö. var prästen elev i min mammas söndagsskola för mer än 70 år sedan. Hon kom faktiskt ihåg mamma.

Maggan sa...

Bloggblad: Vad roligt att ni hittade en gemensam nämnare, din mamma. Kommer ni båda från Motala?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...