2015-08-05

Med Bo i Boo


Det var hembygdshelg och på söndagen var det dags igen för Tivedspôjkera att spela på ett hembygdsmöte, denna gång i Boo. Bandets ene dragspelare heter Bo och han kände sig nog extra hemma. Hans fru och jag tittade runt i omgivningarna medan våra gubbar riggade på scenen. Vi kände oss små under de väldiga lärkträden och bautastenarna på kyrkogården. Slottet lyste rött mellan träden.

Vi kikade in i caféet som ser ut som ett grekiskt tempel och som är möblerat som en skolsal. Där hade de en liten boklåda med second hand-böcker för 2 kr stycket. Jag hittade Annika Bryns Morden i Buttle, så den nappade jag åt mig.  Annikas blogg hittar du i min blogglista.

Annars så har Röda Korsets Kupan börjat med ordinarie öppettider igen. Igår jobbade jag som vanligt. Jag trivs bra och bjuds ibland på oväntade möten. Igår pratade jag med en man som kör permobil. Han berättade att han älskar klassisk musik och att han själv hade spelat piano när fingrarna lydde honom lite bättre. Han hittade en biografi över Birgit Nilsson i affären och berättade att han träffat henne och att hon till och med hade skickat blommor till honom en gång när han hamnat på sjukhus. 


Under några regniga dagar passade Maken och jag på att pussla. Tusen bitar lades ganska snart samman till skeppet Titanic. Igår berättade ett namnsdagsbarn för mig att han deltagit i Tall Ship Race från Norge till Danmark i sommar. Vilken upplevelse det måste ha varit att få vara ombord på en fullriggare. Men det var dåligt med vind, sa han. Konstigt, eftersom det blåst mer än vanligt denna sommar enligt meterologerna.

Nej, nu ska jag packa och så drar vi till Uppsala. Son och barnbarn kommer hit och vaktar katten och huset!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...