2015-10-14

Nä nu blommar det!!!


Dessa blommor har jag fotat idag, den 14 oktober i nådens år 2015. Gullvivan växer och frodas i min vän Ve:s trädgård och de andra i vår trädgård.


Tibastens giftiga, röda bär lyser i oktobersolen.

Idag har jag haft besök av T-S. Vi ventilerade det mesta och tipsade varandra om böcker medan vi drack en kopp kaffe vid köksbordet. Sedan har Ve och jag hälsat på en gammal dam som bor på "hemmet". Hon lever mestadels i sin fantasivärld, där allt är som förr. Men hon blir glad över att få påhälsningar från nutiden när vi tittar in.

Reproduktion av Drottning Margaretas Gyllene Kjortel, Uppsala Domkyrka
Ikväll ska vi lyssna på ett föredrag om min namne, drottning Margareta, eller kung Byxlös som hon kallades. Det blir eventuellt rapport från det.

Eder förtrogna
Margareta

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Här är det helt slut i trädgården. Bara den nyinköpta ljungen blommar på trappen till huset.

Anonym sa...

Helt fantastiskt ! Hur lyckas du , att ha dom såååå länge i blomning....Rosorna blommade för fult även i juli månad / Kram / Velika !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...