2016-07-10

Ovan där


Är det någon som har skakat dunkuddar, tänkte jag när jag lyfte blicken från ogräsrensandet i rabatten. För himlen var full med små, små tussar.

Mot kvällningen var det dags för den årliga begivenheten Läsarsånger i Tiveds Missionshus. Maken och hans pojkband Tivedspôjkera spelade som vanligt och i år fick de förstärkning av Lena från Rudskoga. För två år sedan dök hon upp och sjöng med sin vackra röst och drog historior som fick oss att skratta. Hon och Lilla Hjärtat sjöng duett och hamnade på film.

2014 sjöng Lilla Hjärtat och Lena tillsammans
2016 sjöng Lena solo

I år var inte Lilla Hjärtat med, men det kom mycket folk ändå. Hela det lilla missionshuset bågnade av trycket när alla sjöng med av hjärtans lust.

Andra halvlek ska snart börja
Förutom allsång så såldes det åror med god åtgång. Jag fick köpa den sista och på den vann jag en vacker kladdkaka. Tänka sig! Jag har tur, jag med, ibland!


Kvällen avslutades med fika i Tivedstorp, som var alldeles mygg- och knottfritt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...