2016-07-19

Sextiofem år och en månad gammal


Igår fyllde jag 65 år och en månad och blev uppvaktad rejält. Undrar om det blir så varje månad efter det att man blivit pensionär?

Det var Ve och Li, de makedonska systrarna, som tog mig med till den undersköna klosterplatsen vid Borasjön och bjöd på räkmacka och glass. Dessutom fick jag ett en vacker bukett med rosor i alla regnbågens färger.


Att solen kom tillbaka från sin undanskymda plats gjorde inte stunden sämre.

Och när jag kom hem hittade jag ett paket från min kära svägerska i brevlådan. I paketet låg de här vackra örhängena, gjorda av olika träslag. Bilden till höger visar dem på plats. Klicka på bilden så blir den större.


Oj, oj vad jag blir bortskämd! Tusen tack Ve, Li och A-M!

Ha nu en skön sommardag,
önskar en lycklig Maggan


2 kommentarer:

epsilon sa...

Och grattis på namnsdan!

Maggan sa...

Tack själv! Du heter ju också Margareta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...