2016-10-09

Tårta på tårta

Hej!

Jag har inte förätit mig på tårta, trots att vi i Laxås Röda Kors dukade upp till en fantastisk tårtbuffé igår och kammade in över niotusen kronor bara på det. Vi hade över tjugo tårtor att bjuda på och folk lät sig väl smaka.


Mitt bidrag till tårtbordet var den här läckra skapelsen, bakad av några fantastiska bagerskor jag känner:


Mitt bidrag till underhållningen var att jag sjöng några barnvisor tillsammans med B-I, som spelade piano. Vi sjunger tvåstämmigt och det är så härligt att få väva ihop rösterna till en tonväv. Jag tycker verkligen att det är roligt att sjunga i stämmor.


Efter det var det raka spåret till La Stada, där barn och barnbarn väntade. Joy har fått upprustat i lägenheten och det firade vi med att gå på närbelägen restaurang. Ja, gå och gå. Lilla Hjärtat kickade sig fram.

Snart är det dags för ännu mer stämsång. Läkarmissionens konsert med Shirley Clamp och jättekör väntar i Karlskoga. Så spännande och roligt att få vara ett inslag i den jätteväven.

Önskar er en skön höstvecka!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...