2016-11-15

Atjoooo!!

Idag är det lite synd om mig. Hostig, snuvig och lite febrig. Synd också om Maken som fyller år idag och som inte får den uppvaktning han borde få. Hoppas bara att han inte får en förkylning i present av mig. Familjen (barn, barnbarn, svärdotter och jag) uppvaktade honom ordentligt i helgen hemma hos Em och Pe, så firad har han blivit i alla fall. Jag har ställt in jobbet på Kupan och körövningen ikväll. Nu måste jag bli fort frisk igen. På torsdag kommer nämligen mina barndomsvänner och ska stanna några dagar.

Igår eftermiddag, en synnerligen gråmulen dag, hade vi i FN-cirkeln avslutning genom att åka till Hammar och till Svensk Glasåtervinning. Peter Trimmel, en ung och trevlig man, berättade och visade runt. Iförda brandgula jackor, gula kepsar, skyddsglasögon och rejäla skor klättrade vi runt i anläggningen, uppför perforerade aluminiumtrappor, utanpå huset och i våning efter våning inuti. Som tur var låg produktionen nere för service, så vi hörde vad Peter berättade om de olika sorteringsmaskinerna. Lustigt var att höra att de avancerade maskinerna tillverkas i en liten, liten by i Österrike. I samma by finns en konkurrerande firma, som gör röda istället för blå maskiner.


Efter den intressanta genomgången landade vi på Café Tutingen i A-sund och sköljde bort dammet med kaffe och te.


Atjooooo!!


2 kommentarer:

epsilon sa...

Vilket intressant studiebsök.
Och stackars dig - krya på dig!

Bevare mig väl sa...

Krya på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...