2017-02-28

Intryck en måndag i slutet av februari

Måndag morgon: Jag hämtar mjuka, varma Lilla Lila och låter föräldrarna sova ut. Vi viskar i skumrasket. Hon pekar med sin lilla hand: Titta dä!!

Gråväder. Utflykt till Askersund. När vi parkerat i hamnen kommer trettio änder vaggande mot oss, förväntansfulla. Ska det vankas något bröd, mån´tro? Jasså, inte det! Några av änderna ger upp hånfulla, hesa skratt: Ha, ha ha!


Vi går runt på kullerstensgatorna, förbi de vackra gamla trähusen. Hipstersonen köper boots på skorea. Vi tittar in på nybyggda kulturhuset vid Alsens strand.

På hotell Norra Vättern gör vi depåstopp. Vagnen rullas in och Lilla Lilas crew servar med gröt, mat och vatten. Medan Lilla Lila avfyrar charmiga leenden till förbipasserande. Inget autografskrivande denna gång, dock.

Farmors eftermiddag består av möte med diakonigruppen, som bland annat planerar årets påskbasar. Sedan är det dags för årsmöte med Röda Korset.


Medan vi sitter runt bordet där på Kupan och sammanträder och äter smörgåstårta utspelar sig ett drama alldeles inpå knuten. När jag till sist är klar att åka hem får jag vara försiktig så att jag inte backar på polisbilen.

Så kan en måndag i mitt liv te sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...