2017-04-29

Grönsiskor och vårstädning


En stor flock med grönsiskor tar igen sig en kort stund i skönhetsbusken. Det ser nästan ut som ett påskris med gula fjädrar. Fram med kameran, klick, klick.


I morse la jag detta pussel på datorn. Så passande.

Idag är det städdag för oss grannar i den lilla galliska byn. Vi har räfsat och sopat och till och med tvättat Post Nords gula brevlåda. Lille Valter, 1 år, var med för första gången, men däremot finns inte grannen, som bodde mitt emot, kvar i livet. I år gick det snabbt med krattningen och kaffet kunde avnjutas utomhus, precis som traditionen bjuder.

Min mobil har lagt av. Det finns ingen räddning, sa verkstaden igår. Så nu får jag ge mig in till köpcentret igen och skaffa en ny. Usch! Och mailen krånglar. Tur att man har en IT-tekniker i huset!




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...