2017-09-19

Epicentrum


Kön var lång till Amnehärads kyrka denna söndag eftermiddag. Alla biljetter till Läkarmissionens konsert med Sonja Aldén, stor kör och orkester var slutsålda, så de som köade hade varit förutseende och beställt platser via internet.

Det var mäktigt att ingå i den väldiga kören, som en liten, liten kugge. Min enda oro var att ramla baklänges från gradängen jag stod på och trängdes med andra sopraner. Men jag höll mig kvar. Sopranen bredvid mig trillade dock av pinn med ett brak, men klarade sig utan skador. För två veckor sedan, när vi hade generalrepetion i Amnehärad utanför Gullspång, kom det ett jordskalv med epicentrum just där. Vi tog väl i lite för mycket.


Maken och kompisen TS fanns i publiken och kunde konstatera att det lät bra om Ge en sol till jordens barn, Oh happy days, Hemlängtan, You raise me up, Änglaljus m fl härliga sånger. Bandet spelade Sunny, så underbart härligt att jag bara njööööt.

Sonja är en härlig och ljuv person med en underbar röst, inga divalater, bara naturlig och vänlig. Det var en ära att få sjunga tillsammans med henne, det tycker mina körkompisar och jag. Mats Backlund heter körledaren och dirigenten, en man med humor och karisma. Han hade energi nog för att hålla ihop oss, alla 150, och peppa oss att sjunga ut med full hals.Med risk för jordskalv.

Förra hösten sjöng vi med Shirley Clamp och detta året med Sonja Aldén. Vem blir det nästa år?



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...