2017-11-16

Vi behöver ljus


Novemberdagarna ilar förbi. I tisdags kom den första snön, men den låg inte kvar, förstås. Som tur är har vi soliga dagar också. Idag är det en sådan dag. Vi behöver ljus!

I söndags tog jag en liten egen tur och åkte till Porla-mossen som blivit två blanka sjöar, där en tunn isskorpa höll på att lägga sig. Det var alldeles tyst, så när som på ett plask från vaken och på en talgoxes pipande i den gamla björken.

Kan du upptäcka talgoxen? Nej, inte jag heller!
Maken, som fyllde år igår, blev besjungen av Laxå-kören när han tog bilden överst i collaget. En så mäktig hyllningssång har han aldrig tidigare fått. Kören var på plats i Ramundeboda Kyrka för att delta med vackra sånger i en Taizé-mässa.

Själv musicerade Maken med Tivedspôjkera på Fars Dag i Kumla, se affisch ovan. Musik för mogna öron, jo jo! Mina öron är också mogna, men jag behövde vara på plats i Laxå eftersom årets sista Andrum skulle hållas på kvällen. Denna gång var temat Föräldrakärlek, à pro på Fars Dag.

Bilden på buffébordet och Pe´s rara skolfröken är tagen i måndags kväll, då det var medelhavskalas för ett gäng flitiga damer. Tidigare på dagen hade vi förberett årets ljusstöpning som ska ske nästa måndag. Jag sa ju att vi behöver ljus!

Önskar er en ljus och fin novemberdag! Själv ska jag om en stund åka och besiktiga lilla Pärlan. Jag  hoppas att hon passerar utan anmärkning.

Allt gott!

2 kommentarer:

Femte året i Hjo sa...

Tittar in eftersom det var ett tag sedan.
Du får ha en fin helg!

Maggan sa...

Femte året i Hjo: Kul att du tittade in! Du får ha en skön helg, du med!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...