2017-12-13

I Lucia-tider


Glad Lucia!

Utanför fönstret, i den blå gryningen, faller snön sakta i stora mjuka tussar. Lucia-sångerna har klingat ut, vi fick nöja oss med TV-utsändningen i år, och kaffet är urdrucket.

Härom kvällen satt jag till bords med mina härliga vänner. Vi var många kring bordet men vi saknade ändå några stycken. En av döttrarna fyllde år, den fina Sasina. Det bjöds på tacosbuffé och hembakad tårta. Mmmm!

Det var även fin stämning på Kupan igår. Alla tomtar och julsaker var nedsatta till halva priset. Oj, vad man kan fynda. Själv hittade jag en röd, glittrig tyllkjol till Lilla Hjärtat.

De som bor på Tivedsgården fick besök av oss i Bodarnekören på kvällen. Många sjöng med i de kända sångerna; Nu tändas tusen juleljus, Jul, jul, strålande jul ... Anna-Greta i kören sjöng O Helga Natt, så fönsterrutorna skallrade.

Nej, om jag skulle ta itu med julbaket nu. Utan julbrödet blir det ju ingen riktig jul, enligt mina söner.

Ha det!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...