2017-07-14

Rött, blått och gröööönt!


Fånga dagen! Idag stod det i tidningen att de röda näckrosorna blommade i Fagertärn och genast drog vi åstad, Maken och jag. Och vi fångade blommorna med våra kameror, men då fick vi zooma. För näckrosorna guppade en bra bit ut i sjön och inte var de så väldigt många, heller.

Det var skönt att gå på fin stig, med barrdoft i näsan och vågkluck i öronen. Tallarnas stammar var raka och höga. Där hade de stått i givakt i många år.

Härom dagen pratade vi om personligheter och färger. Då kom jag att tänka på min kollega och vän Ärtan T. En morgon kom hon väldigt mycket för sent till jobbet och berättade andtrutet att hon fått bensinstopp några kilometer från orten. Hon hade fått traska en bra sträcka till den närmaste bensinstationen för att köpa bensin. - Och kan ni tänka er!, utropade hon triumferande. Jag fick tag i en bensindunk i exakt samma färg som min dräkt!

Snacka om att vara positiv (och grön).




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...