2018-04-15

Att vara här och där och hit och dit!

Ett bildsvep från kursdagen på Stjärnholm med vår duktiga instruktör Sofia Hultman.

Dagarna svirrar förbi som ett MTV-flimmer. Blir nästan snurrig. Nu är det söndag kväll och jag är alldeles utpumpad. Jag som så förnumstigt pratar om att vara här och nu. Jojo! Hur gör jag själv? Jag är både här och där och hit och dit.

Tvåårskalaset hos min lilla Lila blev väldigt lyckat och trevligt. Födelsedagsbarnet var väldigt glad och skrek av förtjusning varje gång hon öppnade ett paket. Och det blev några glada utrop för Mormor, Morfar, Farmor, Farfar, Farbror, Kusin, Mamma och Pappa hade alla paket att öppna.

Mmm, utsökt! sa Lilla Lila och tjuvstartade på tårtan
Dagen efter klev jag upp före fem på morgonen, Solen höll faktiskt på att lysa upp himlen i öster redan när jag hämtade in tidningen. Och när vi en timme senare satt i bilen, fyra körmedlemmar på väg till en kursdag på Stjärnholm, hade den illröda solen hävt sig upp ovanför horisonten.


I Stjärnholm fick vi lära oss att truta med munnen med hjälp av en kork, att artikulera ordentligt, att stå rätt från fötterna till fotabjället med mera, att vi har massor med muskler som kan samverka till att vi får fram fina toner... Som vanligt fick vi mycket god mat, dagens lunch var helt vegetarisk.

Och idag var det också tidigt upp, fast inte lika tidigt, och iväg till Ramundeboda kyrka eftersom jag och Malin skulle vara kyrkvärdar. Det blev en fin stund och sedan knallade jag över till Casselgården, där Röda Korset ordnade ett vårlunch för äldre i kommunen. Maken spelade med i bandet på scenen, Tivedspôjkera förstärkt med Anna Dahl, och jag hjälpte till med uppläggning av mat och med disken.


Så nu är jag både trött i fötterna och i huvudet! Tänker bli en soffpotatis ett tag och smutta på ett glas vin!

Ha det!





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...